Daishin Savings Bank Mobile Web & App 2.0
Driving fintech innovation through personalized data-driven services and integrated channel strategies to create new business value.
Seamless Financial Services Without Installation
대신저축은행의 모바일 앱과 웹 서비스는 언제나 더 나은 고객 경험을 지향합니다. 새로운 스마트뱅크 2.0은 ‘핀테크 혁신을 경험한 고객 중심의 UX 고도화’, ‘사용자 행동에 기반한 개인화된 금융서비스’, ‘새로운 비즈니스 기회를 위한 채널 통합’란 3가지 핵심 목표에 중점을 두었습니다. 특히, 이번 업그레이드는 모바일 웹 채널의 서비스 접근성을 확대하고, 직관적이며 일원화된 UX를 통해 앱 설치 없이도 금융 서비스를 이용할 수 있도록 하였습니다. 이는 향후 통합 채널 서비스를 구축하는데, 중요한 발걸음을 내디뎠다는 점에서 큰 의미를 가집니다.
Confidential Project
Due to a security agreement with our partner, we are unable to disclose the detailed processes and outcomes of this project. We kindly ask for your understanding. If you would like to know more about the project, please contact us via email.